なんかいろいろ書いてみたいブログ

音楽とか,写真とか,あと色々...

【和訳】Lana Del Rey "Beautiful People Beautiful Problems" (feat. Stevie Nicks)

初の和訳記事

英語は全然できませんが、お気に入りの曲なのに和訳記事が見つからないので挑戦してみたいと思います。

 

Lana Del Rey "Beautiful People Beautiful Problems" (feat. Stevie Nicks)

www.youtube.com

 

 
Blue is the color of the planet from the view above
青はこの星を彼方から見た色
Long live our reign, long live our love
私たちがずっと支配していて、私たちの愛が息づいているの
Green is the planet from the eyes of a turtle dove
緑は鳥たちがこの星を見る色
'Til it runs red, runs red with blood
真っ赤に、血によって赤くなってしまうまでは
 

We get so tired and we complain
みんなもう疲れてしまって不満を言っているわ
'Bout how it's hard to live
この世の生きづらさに
It's more than just a video game
そのへんのテレビゲーム以上のものね

But we're just beautiful people
でも、私たちはただ素敵な人々なの
With beautiful problems, yeah
その上、数々の美しい問題を抱えてるわね
Beautiful problems, God knows we've got them
神様だって大変なのはわかってるわ
But we gotta try (la la la)
だけどトライしていかなきゃね
Every day and night (la la la)
毎日、毎晩ね
 

Blue is the collar on the shirt of the man I love
青は私が愛した人のシャツの襟の色
He's hard at work, hard to the touch
彼は勤勉で、触れるのさえ難しい
But warm is the body of the girl from the land he loves
だけど彼の愛した故郷の娘の身体はとても暖かいの
My heart is soft, my past is rough
穏やかな心を持っているけど、私の過去はそうでもなかった

But when I love him get a feeling
Something close to like a sugar rush
だけど彼を愛する時は何か、シュガーラッシュにも似た幸福を感じるの
It runs through me
それが私を突き抜けていくわ
But is it wasted love?
けれどもこれって無駄な愛かしら?
(It's not wasted love)
(きっと無駄ではないわ)


But we're just beautiful people
でも、私たちはただ素敵な人々なの
With beautiful problems, yeah
その上、数々の美しい問題を抱えてるわね
Beautiful problems, God knows we've got them
神様だって大変なのはわかってるわ
But we gotta try (la la la)
だけどトライしていかなきゃね
Every day and night (la la la)
毎日、毎晩ね

Oh, oh
Hmm, hmm
Oh, oh
Hmm, hmm

Yeah, we've gotta try (la la la)
ええ、トライしなきゃね
We gotta walk through fire (la la la)
火の中だって、歩いていかなきゃいけない
Because we're just
だって私たちは

Beautiful people with beautiful problems, yeah
美しい問題を抱えた素敵な人々だもの、ええ
(We're just)
(私たちはただ)
Beautiful problems, God knows we've got them
神様だって大変なのはわかってる
(Beautiful people)
(美しき人々よ)
Beautiful people with beautiful problems, yeah (we need to)
美しき問題を抱えた、美しき人々よ
Beautiful problems, God knows we got them
神もその事を知っているわ
So beautiful
本当に、美しいの
Yeah, yeah
Yeah, yeah